Po viedenskej arbitráži dňa 2. novembra 1938, pripadla veľká časť územia južného Slovenska Maďarsku. Po zabratí južných území maďarskou armádu, nastali ťažkosti v oblasti dopravy v postihnutých regiónoch. Jedna z týchto oblastí bol aj Gemer-Malohont, ktorá prišla o dôležité železničné uzly ako bolo Jesenské, Rimavská Sobota, Tornaľa, Rožňava. Tým bola oklieštená železničná doprava v tejto oblasti a prístupná bola len peážnou dopravou. Po vyhlásení Slovenského štátu a stabilizácií pomerov, sa začalo projektovanie nových komunikácií, ktoré by nahradili vzniknuté medzery v doprave. Nová železničná trať mala spájať Tisovec so Slavošovcami. Stavba tzv. Gemerských spojok trvala až do vyhlásenia SNP v auguste 1944. Po vojne sa ešte uvažovalo o dostavbe, ale nakoľko sa Československá republika obnovila v pôvodných hraniciach, výstavba bola v roku 1949 definitívne ukončená. V súčasnosti sa nám v krajine zachovali prvky tejto stavby, ako aj hotové objekty ktoré je možné navštíviť či už ako turista, alebo cykloturista. Sú nimi Koprášský (Mníšanský) viadukt, Koprášsky tunel, Tunel pod Dielikom a najznámejší Slavošovský tunel (Tunel pod Homôlkou), ktorý je prístupný verejnosti a prechádza ním oficiálna cyklotrasa. Tunel so svojou dĺžkou 2401 m spája dva slovenské kraje, je najdlhším cyklotunelom v Európe a tretím na svete.